Egy magyar család bolyongása a Sayan hegységben

2020.03.07

A kint töltött, hét hónap, A megtett 13.000 km
A hazavezető 7000 km-es, 22 napos út....

Hét hónapot töltöttünk Oroszországban, pontosabban Tuva Köztársaságban. Jártunk Anasztázia erdejében, a Sayan hegységben, a Tuvák között, a sámánok földjén...

Augusztusban a kislányunk - a kis mókamester - úgy döntött Tuvában születik le, a legközelebbi kórháztól 270 km-re... Hirtelen le is pottyant az égből, pontosan a kezeim közé... Így aztán lett egy "otthonszülés" - születés élményünk is. A helyi hagyományoknak megfelelően megkapta a "Todzsána" (tajgában született) középső nevet...

Színes, mozgalmas életem volt, nem gondoltam, hogy mindezt még lehet fokozni, de a hét hónap olyan volt, mintha egy új életet éltem volna le. 

Tuva Köztársaság kétszer-akkora, mint Magyarország és mindössze 370.000-en lakják, abból 110.000-en a fővárosukban. Így aztán valóban érintetlen természettel találkozhattam és mindazt amit életemben csak hobbiként életem meg (Nomád Minimalizmus, Bushcraft, és Önellátás) azt most élesben kipróbálhattam azok között, akik életvitelszerűen élik!

A hazautat egy orosz gyártmányú terepjáró UAZ kisbusszal, közismert nevén egy "Buhánkával" tettük meg. (Buhanka = cipó, az autó jellegzetes alakjára utalva...) Ez maga felért egy kalanddal!

....

Mélyen spirituális emberként, tanítóként most találkoztam először azzal a Mélységgel, amiről eddig csak hallottam, olvastam. Pontosabban Tengrivel - jelentsen ez bármit is...

Az emberek elől menekültem, hogy találkozzam Önmagammal és Tengrivel. 

Már kint az égett bennem, hogy ezt el kell mondanom, meg kell mutatnom - mindenkinek!

Így aztán volt egy úti-beszámolónk, amely sikerén felbuzdulva megtartjuk a másodikat... És ha Isten segít talán a könyv is megíródik egyszer... A könyv, ami nem az álmokról szól, hanem az attól szebb - valóságról! Szeretettel várunk mindenkit, legyen az "Anasztáziás", vagy éppen Bushcrafter, vagy éppen Nomád Minimalista!


Az előadás témakörei:

- Miért éppen Tuva? Hol is van, kik azok a Tuvaiak?

- Oroszország a valóságban.

- Ahol a kert, a háztáji, még a mindennapok természetes része, ahol a természet valóban eltart egy (több) családot...

- Buddhizmus vagy samanizmus?

- Tuva - ahol egy ország egy Család!


A második "úti beszámolónk" időpontja: 2020-03-07

Helyszíne: Forrás Művelődési Ház - Kerepes

Program: Kezdés 10 óra magasságában. Az előadás kb 2-2,5 óra időtartamú.

Részvételi díj: - ingyenes, - de a szellemi központoknak, amelyek helyet adnak nekünk, adománnyal szoktuk támogatni. Önkéntes adománnyal - melynek mértékét te szabod meg - Az adomány lehet pénzbeli, de saját készítésű vagy termelésű dolog is.

Áldás!

Tuvában jártunk


Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el